Tidslinjen vår
September 2023
September 2023
Bok AS ble stiftet
September 2023
Oktober 2023
Oktober 2023
Vi vant vår første kunde.
Oktober 2023
Mai 2024
Mai 2024
Vi har hjulpet over 90 oppstarts og vekst selskaper
Mai 2024
August 2024
August 2024
Vi vokste til 2 ansatte.
August 2024
September 2024
September 2024
30% av kundemassen er eid av kvinner
September 2024
November 2024
November 2024
Vi holdt vårt første foredrag om enklere regnskap og oppstart.
Og vi har hjulpet over 150 selskap
November 2024
Januar 2025
Januar 2025
Vi vokste til 4 ansatte.
Januar 2025
Historien om BOK AS
Bok AS ble stiftet med formål om å gjøre det enklere å starte opp og drive for seg selv. 
Jeg har jobbet i næringslivet siden 2014. Først som økonomimedarbeider, cost- controller og så revisor i nesten 7 år. Jeg har kontrollert utallige generalforsamlingsprotokoller og rådført og bistått kunder i virksomhetsstruktureringer, fusjoner, oppkjøp og avvikling og sletting av selskap og har logget inn på Altinn flere ganger enn noen annen internettportal. Selv etter 10 år i bransjen stoppet det litt opp for meg da jeg skulle stifte mitt eget AS. Det fantes utallige nettsider og forklaringsinformasjon rundt hvordan man skulle gå frem og hvor man skulle begynne. Siden til Brønnøysundregistrene var forståelig nok den og innehold stegvis fremgangsmåte. Fortsatt lugget det. Mannen min jobber som seriegründer og stifer flere selskap enn noen jeg kjenner. Jeg gikk til han for sparring og hjelp. Det slo meg at om jeg, med mine forutsettninger og erfaring, opplevde dette som vanskelig måtte det utgjøre et problem for alle som drev innen helt andre bransjer men ville starte for seg selv.  Kanskje et problem nok til at flere som ønsket å starte for seg selv aldri gjorde det.
For at noe ikke skal oppleves som for utfordrende til å faktisk gjøre det, kan det ikke være mer enn 5% utenfor komfortsonen.
De aller fleste som starer for seg selv opplever nok hele opplevelsen som utenfor komfortsonen. Trolig 100% også. Vårt ønske og mål er å hjelpe alle kommende gründere og forretningseiere med å komme i gang med drømmen sin. Om vår bistand i stiftelse, registrering, regnskapsføring og rapportering gjør det enklere for hver og en og leve ut drømmen sin, har vi lyktes.


Vi vet at behov endrer seg underveis og vi velger derfor å være en fleksibel samarbeidspartner. Av den grunn har vi ingen endringsbegyr, ingen bindingstid eller skjulte vilkår. Vi vet at et selskaps behov endrer seg underveis i livsløpet og ønsker å gjøre det enkelt å skalere opp eller ned, legge til eller kutte ut tjenester fra oss.
Nina Opeide Sverresvold
Nina Opeide Sverresvold
Daglig leder og Regnskapsfører
Nina brenner for å skape verdi for kunder og virksomheter gjennom økonomisk rådgivning, effektive prosesser og strategisk vekst. Med bakgrunn som revisor og Manager i PwC har hun opparbeidet bred erfaring innen virksomhetsstyring, regnskap, skatt og finansielle analyser.
Hun har en sterk analytisk tilnærming og jobber målrettet for å sikre nøyaktighet og kvalitet i alle leveranser. Gjennom sin erfaring har hun hjulpet både startups og vekstselskaper med å optimalisere driften, overvåke likviditeten og sikre videre vekst.
Hennes fokus ligger på automatiserte prosesser som skaper forutsigbarhet og effektivitet. Hun er kundeorientert og legger stor vekt på å forstå kundens behov for å levere de beste løsningene. Med en mastergrad i regnskap og revisjon fra Norges Handelshøyskole og en mastergrad i økonomi og administrasjon fra Norges Arktiske Universitet har hun et solid faglig grunnlag for å hjelpe virksomheter med å ta gode økonomiske valg. 
Se profil
Isabel har bred erfaring innen økonomi, administrasjon og regnskap, og trives med å ha ansvar for flere ulike oppgaver samtidig. Med bakgrunn som regnskapsfører og leder har hun opparbeidet seg kompetanse innen økonomistyring, HR, kundeservice og prosessforbedringer.
Hun er strukturert, analytisk og effektiv, og jobber alltid for å finne de beste løsningene for kundene. Gjennom sin erfaring har hun bistått selskaper med alt fra daglig drift til strategisk utvikling og digitalisering av økonomiprosesser.
Isabel har en bachelor i revisjon fra Handelshøyskolen BI, som gir henne et solid faglig grunnlag for å sikre kvalitet og presisjon i økonomiske analyser og rapportering.
Se profil
Isabel Rekkedal
Isabel Rekkedal
Regnskapsfører
Madelén Loranger
Madelén Loranger
Regnskapsfører
Madelén har lang erfaring innen regnskap og administrasjon, og trives med å ha ansvar for hele økonomiprosessen fra A til Å. Hun har jobbet som regnskaps- og administrasjonsansvarlig og har bred kompetanse innen bokføring, fakturering, avstemming, lønnskjøring, MVA-rapportering og årsoppgjør.
Hun er strukturert, nøyaktig og ansvarsfull, og er kjent for å jobbe effektivt med både detaljoppgaver og strategiske økonomiske vurderinger. Med sin brede erfaring fra ulike regnskapsroller bistår hun selskaper med å sikre god økonomistyring og etterlevelse av regelverket.
Madelén har en bachelorgrad i økonomi og administrasjon fra Høgskolen i Østfold og har i tillegg studert økonomi og ledelse ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Denne utdanningen, kombinert med hennes praktiske erfaring og bransjesertifiseringer, gir henne et solid faglig fundament for å levere kvalitet og presisjon i sitt arbeid.

 
Se profil